Tällaiseen tekstiin usein törmää muunmuassa myynti-ilmoituksissa, foorumikeskusteluissa ja eläinkasvattajien sivuilla. Onneksi sentään sähköposti käy monelle, on sentään olemassa oikeasti ihmisiä, joille se soittaminen ei ole syystä tai toisesta niin helppoa. Esimerkiksi Aspergerista kärsivälle soittaminen saattaa olla ajoittain jopa täysin mahdotonta. Nykyään onneksi sähköiset palvelut ovat kehittyneet monella taholla, mutta esimerkiksi julkisessa terveydenhuollossa lasketaan edelleen pitkälti puhelimen varaan asioiden hoidossa. Oikeastihan sähköinen asiointi säästäisi alkuinvestointien jälkeen paljon rahaa, ei tarvittaisi enää koko päiväksi henkilöitä päivystämään puhelimien ääreen, eikä ihmisten tarvitsisi tuskailla puhelimessa jonottamisen kanssa. 

Tekstiviesti-politiikka monien henkilöiden kohdalla on jo pitkään hämmästyttänyt minua suunnattomasti. Tekstiviestin kun voi kirjoittaa ihan samanlailla asiallisesti kuin sähköpostinkin. Miksi asiallisesti kirjoitettu tekstiviesti ei olisi asiallinen yhteydenotto? No tietysti siksi, koska kaikkien mielestähän on toki soittaminen on maailman kätevin tapa asioida, eikä tekstiviestin kirjoittanut henkilö varmaankaan ole edes tosissaan kun ei ole soittanut sillä puhelimella! 

Taannoin oli hauskaa kun minuun otettiin yhteyttä Turun messujen tiimoilta. Halusivat yritystäni näytteilleasettajaksi kyseisille messuille. No eikö täältäkin sitten soitettu. En ollut tällöin ollut puhelin tavoitettavissa, joten vastaajaan oli jätetty hieman tuskastuneen oloinen viesti "Voin minä laittaa sitten sähköpostiakin". Kuka oikeasti jaksaa kuunnella jotain tietopakettia messuista puhelimessa! Kenellekään ei jää moisesta edes mitään tähdellistä mieleen, ja kaikkia asioita pitää kuitenkin kysyä uudemman kerran. Sähköposti on ollut minulle jo vuosia se luontevin tapa asioida, se on informatiivinen, kaikki tiedot ja sovitut asiat jäävät kirjallisena ylös, jokainen voi hoitaa asian sinä ajankohtana kuin hänelle sopii, mikäli johonkin sähköpostissa esitettyyn kysymykseen ei heti osaa vastata, on helppoa etsiä vastaus ja varmistaa asiat. Ei tarvitse änkytellä puhelimessa, että en minä tiedä. 

Myös Suomen verkkomaksuilta haluttiin välttämättä soittaa verkkomaksujen käyttöön opastuksessa, eikä tästäkään 10 minuutin litaniasta jäänyt mitään mieleen, ja kuitenkin kyseinen info-paketti lähetettiin minulle sähköpostiin. "Tekstiviesti ei ole asiallinen yhteydenotto" "Ota yhteyttä puhelimitse" "Tahtoisin soittaa": Puhelinkammoisena tällaiset viestit saavat aina kylmän hien otsalle. Tekniikka on kehittynyt, mutta jostain syystä ihmiset ei osaa oikein hyödyntää sitä. Tekniikka kehittyy, ihmiset eivät. Joten eiköhän tässä vieläkin joudu aika pitkään tätä kylmää hikeä otsaltaan pyyhkimään, kun suurin osa ei edelleenkään ymmärrä, että puhelimitse asiointi ei ole kaikille niin helppoa. Sehän on outoa, jos ei asioita hoideta puhelimitse, kun aina on näin tehty!